O 16 de xullo darán comezo as rutas á lonxa de Burela. A iniciativa, que organizan o Concello e Absa, permitiralle ao turista asistir ás poxas.

As Concellerías de Turismo e Medio Ambiente e Absa organizan rutas á lonxa burelesa dende o vindeiro luns, 16 de xullo, ata o 31 de agosto. Trátase dunha nova iniciativa para dar a coñecer os atractivos turísticos de Burela, neste caso o porto pesqueiro. 

A denominada Ruta da Lonxa desenvolverase para grupos de trinta persoas, en horario de 18:30 a 19:30 horas os luns, de 19:30 a 20:30 horas de martes a xoves e de 19:00 a 20:00 horas os venres. As persoas interesadas poden facer as súas inscricións de martes a venres na Oficina de Turismo, e os luns no Concello de Burela.

O concelleiro de Turismo, Ramiro Fernández Rey, sinalou que “desde o Concello de Burela, concretamente desde a Delegación de Turismo en colaboración coa de Medio Ambiente, imos iniciar unha nova experiencia, neste caso en colaboración con Absa, para seguir poñendo en valor todos os nosos atractivos turísticos. Un dos principais é o porto e entre Absa e o Concello imos iniciar este próximo luns unhas visitas á lonxa, onde alí nos van recibir xente de Armadores de Burela para facer un percorrido por toda a lonxa e ver como se rula o peixe”.

O edil burelés explicou que “presentamos esta iniciativa porque desde Absa nos dicían que non había moito control no tema das visitas. Temos que recordar que é un centro de traballo e polo tanto non se pode andar por alí ao libre albedrío. Entón poñemos en marcha esta colaboración para intentar basicamente que esas visitas sexan controladas. Os asistentes van ter que firmar un documento no que aceptan unhas condicións para poder facer esta visita á lonxa de Burela”.

Fernández Rey contou que “o acceso está limitado a 30 persoas, que van ter que vir á oficina de turismo de Burela para anotarse, excepto os luns, que terán que facelo no Concello. Váiselles entregar un tícket identificativo conforme están apuntados para facer a visita. E despois na lonxa explicaranlles todo o bo que temos en canto ao funcionamento da lonxa e ás especies que aquí pescamos”.

Absa colabora na organización desta Ruta da Lonxa e o seu xerente, Miguel Neira, manifestou que “en estos últimos años nosotros hemos detectado que a la gente le encanta venir a la lonja, y esto lo apreciamos principalmente en los meses de verano. Entonces con el objetivo de poder hacer una visita que sea coordinada, organizada y segura, es por lo que este año se intenta organizar de la mano de la Oficina de Turismo, que es donde generalmente la gente pregunta que sitios visitar y qué puede hacer. Con el fin de que la gente no llegue deslavazada a la propia lonja lo que hacemos es habilitar todos los días un tramo horario en el que se haga un recorrido por las instalaciones, se les explique a todos los visitantes qué se hace en una lonja, cuáles son los procesos principales. Generalmente lo que más llama la atención es el etiquetado previo y la posterior subasta, y en este caso van a poder ver ambos procesos y se les va a explicar. Les llama mucho la atención la cantidad de información que hay en una etiqueta en un centro de primera venta, y ver la subasta, que es un momento al que el turista le da mucha importancia. También explicamos cuales son las especies principales”.

Neira subliñou que “la subasta se sigue haciendo de viva voz, pero es cierto que toda la información ya está cargada al sistema con lo que ya está registrada toda la información de trazabilidad. En una lonja como la de Burela hasta la fecha es complicado sustituir esa viva voz y al turista realmente es lo que más le gusta, oír cantar al subastador con la velocidad a la que lo hace y la capacidad de ir bajando los precios. Es un atractivo para el turismo. En nuestro caso la combinación de esa subasta a viva voz con las nuevas tecnologías, la verdad es que nos permiten ser muy ágiles e incorporar toda la información obligatoria de trazabilidad en el mismo momento que el comprador dice mío, que es cuando compra”.

O xerente de Absa engadiu que “es algo que igual teníamos que haber hecho hace tiempo y esta es la primera vez que se gestiona de esta forma porque nosotros también apreciamos en los últimos años que existe demanda de visitar la lonja, pero no debemos olvidar que son centros de trabajo y como tales hay que cumplir con unas medidas de seguridad. Al hacerlo de una forma coordinada y organizada con el Concello de Burela pretendemos definir previamente el grupo de visitantes, y a partir de ahí hacerlo interfiriendo lo menos posible en la actividad de la lonja, que es un centro de trabajo. Tenemos que combinar el trabajo habitual de una lonja con la visita haciendo que sea lo más visual posible para el turista, pero dentro de la máxima seguridad”. 

No acto de presentación desta Ruta da Lonxa participaron Ramiro Fernández Rey e Abelardo Basanta, presidente de Armadores de Burela.